Tuesday, March 6, 2012

Esok

Hujan lebat membasahi tanah ampang..
Hujan - hujan mcmni layan gak minum minuman keras..kopi o keras pun minuman keras pe..dapat pulak biskut kering cap ping pong ke..perghhh...

Tapi bukan itu yg aku nak cerita..

Actually jari aku ni dah lame tak mengarut kat atas papan kekunci aku ni..
Tiba-tiba je rasa gatal jari ni nak mengarut..
Aku layarkan laptop aku ke ruang tamu, tapi hampa tak dapat ilham..
Lalu aku layarkan ke tepi sikit, sedar2 dah kat balcony..
Malam ni Tanah Tinggi Genting tak kelihatan..

Aku runsing, serabut, kusut, nasib baik tak kurus.
Rutin harian tetap sama..
Ekonomi pun tetap sama..tapi aku bersyukur..
Tapi dah jarang keluar malam pulak sekarang..penat sangat agaknye..

Baru aku sedar, hari ni tak sama macam hari-hari yang lain..
Seronok, gembira, dan yang sewaktu dengannya..
Terasa berada di rumah sendiri..
Padahal memang rumah sendiri..
Mungkin sebelum ini aku banyak menghabiskan masa di bilik,bilik air, dan dapur..
Tapi hari ni boleh lepak ruang tamu tanpa rasa diperhatikan, dicemburui, apatah lagi dicumbui..
Hahahahaa..gelak tawa hambar terpacul dari dalam hati..

Harap-harap hari yang mendatang akan menjadi lebih baik dari ini..
Esok pasti akan tiba..

1 comment: