Tuesday, July 6, 2010

coretanjiwakacau.

aduh..aku tataw cmne nk start kisahnye..
tp ak rase kat sinilah ak bleh luahkan segala2nya.
jiwa aku sungguh tertekan..
dengan dunia yg sering memerlukan duit yang xpernah cukup..
dengan result DCA402 yg NC nyer..
nk kne cari duit lagi utk repeat..aduh...

bukan hendak membuka pekung di dada..
tpi hanya utk meluahkan rasa hati..

AKU BUKANNYA DATANG DARIPADA KELUARGA YANG SENANG...

start drpd esk,ak pergi kolej pakai duit tabung je..duit syiling..
lepak minum di kedai mamak,jauhlah sekali..
merokok??catuan akan dilaksanakan..
(rokok beli pakai duit sendiri tau..)

Ibuku hanyalah seorang cikgu..banyak nk ditanggung...
bayar duit sekolah adik, duit bas adik, duit nursery adik..
makan minum lagi..

KENAPA MAMA??

Harini baru aku tahu, ayah xdpt gaji since 2 bulan lepas..
patotlah ak tgk ayah xpergi kerja..
aku buntu...
nak mintak duit kat ayah, memanglah segan tahap gaban..
tu lah pasal aku melangkah lepak bersama kawan2 di PV10..
at least duit tambang aku da jimat, boleh makan megi ke..xde org nk marah...

aku dihujani perasaan resah...
entah kenapa sejak akhir2 ni xde job utk aku..
teringin rasenye nk ajak Api gi maen roulette kat Danau Kota..
tp bile fikir2 balik, haram woy duit tuh!!

aku nak buat kerja part time..
tapi 7-11 kat umah aku tu macam haram sbb xnk bagi kerja...
sebab aku gemok ke??
hha..
ingat nk mintak je kerja kat Ali Maju tu..
peduli ape caci maki kawan2 nanti..diorang ke bagi aku duit??mak bapak diorang ke bagi aku duit??
tapi kang kesian plak bapak aku kena kutuk dgn kawan2 dia sbb anak kerja kedai mamak...

pernah jugak terdetik nak berhenti drpd KLMU, gi keje..
tapi rasa rugi plak rasenye..
duit yg telah di spend utk sekian lama..

aduhai..
dah2, meleter banyak2 bukan ada org baca pn..
hahhaah....
adios!

5 comments:

  1. take it easy
    its a normal life cycle okay!
    :)

    ReplyDelete
  2. bile da almost easy,dtg mslah laen plak..haish..

    ReplyDelete
  3. cian ny ko. banyakkan bersabar ye nabil. doa mudah2an dipermudahkan hidup ko. :)

    ReplyDelete
  4. sape kate xde org bc?? ahhaa ni ak ad bc ni hek3
    bersabo je la ea.... lumrah idop~~

    ReplyDelete
  5. ilex bil..kitaran hidup..tuhan nk uji kau skrunk..aku tau kau kuat..bertahan keyh!..hehee
    kwn2 de support kau.. >,<

    ReplyDelete