Monday, May 3, 2010

I HATE ME, MYSELF, AND I

salam...
jari-jemariku ini mula menaip papan kekunci Acer Aspire4730Z ini dgn penuh sayu, sebak, hina, dan putus asa..
aku dah xtaw nak mengadu kat siapa lagi..
aku buntu, kepada siapa harus kuceritakan semua luahan isi hati ini, di saat si dia mula menunjukkan sikap acuh tak acuh dgn aku..
saat matanya enggan menatap wajahku walaupun cuma seketika..

bunga2 yg tumbuh mekar dan subur mula diserang makhluk perosak...

adakah semua yg ku rancang tidak menjadi??
aku cuma manusia biasa..aku hanya mampu merancang..hanya Tuhan yang menentukan..
diriku ini tidak memiliki mahupun mewarisi sekelumit kuasa pun untuk aku melaksanakan dengan sempurna apa yang telah dirancang..

adakah aku yg bersalah??!!

aku tahu bahawa diriku ini sering menyakiti dirimu..
begitu jua dengan dirimu..
aku sedaya upaya memenuhi kehendakmu..
biarpun segala kemahuanku dicantas mentah2 tanpa sebarang kompromi..
aku redha..

siapa yang lebih terluka??

dirimu menyatakan bahawa diriku sering menyakiti hati dan perasaanmu..
aku cuba menjadi yg terbaik untuk dirimu..
aku melupakan apa yg telah dirimu lakukan kepadaku walaupun sebenarnya,amat pahit utk ku telan..
aku cuba..
tetapi, di saat aku cuba menceriakanmu, dirimu membalasnya dengan emosi yg tidak berkesudahan dan berlarutan..
di saat diriku memerlukanmu untuk meluahkan segala kesedihan dan keperitan yang ku lalui, diriku diperlakukan seperti habuk yg melekat di atas kipas..

diriku akur...

sayangku Nur Hanani Nadia...
ketahuilah bahawa hanya dirimu yang paling berharga dalam hidupku..
engkaulah yang menerangi hidupku yang sunyi, suram, dan kelam, setelah sekian lama..
diriku tidak tahu lagi bagaimanakah hendak ku ekspresi kan segala kasih, sayang, dan cintaku kepadamu..

No comments:

Post a Comment